U Londonu se 5. rujna 2019 održao T-DO sastanak savjetodavne skupine za edukaciju.
Na sastanku je sudjelovao i predstavnik službe za antidoping HZJZ-a.
Na T-DO sastanku savjetodavne skupine za edukaciju raspravljalo se o antidopinškoj politici vezano uz pitanja edukacije. Glavni cilj ovog sastanka bio je razvoj preporuka Monitoring skupine Vijeća Europe za unaprjeđenje antidopinške edukacije te njihova implementacija u međunarodni standard za edukaciju (ISE = International Standard for Education).
Tijekom sastanka prezentirane su aktivnosti iz područja antidopinške edukacije organizirane od pojedinih dionika (NADO, IOC, IF, iNADO, WADA i Vijeće Europe). Od NADO-a izvještaje su dali UK, Nizozemska, Rusija, Finska, Španjolska, Hrvatska, Norveška, Rumunjska, Njemačka, Slovenija, Malta, Slovačka, Poljska, Belgija, Austrija, Albanija, Francuska, Latvija i Bugarska.
UEFA je prikazala novu strategiju edukacije koja se temelji na posebnom planu edukacije i suradnje s nacionalnim savezima i NADO-ima. Navedeni plan implementacije edukacije iz područja antidopinga treba biti na snazi u lipnju 2020. i koji bi se koristio za edukaciju nogometnih klubova. Radi se na intenziviranju suradnje s nacionalnim savezima. Također UEFA je pokrenula istraživanje stavova u području antidopinga.
Predstavljanje Erasmus+ financiranog programa koji provodi iNADO pod nazivom IMPACT, s glavnim ciljem ispitivanja mogućnosti postizanja sinergije i koordinacije u području antidopinške edukacije, što bi trebalo pomoći NADO-ima u provođenju njihovih antidopinških programa.
WADA je predstavila nove izmjene antidopinškog Kodeksa, Međunarodnog standarda za edukaciju (ISE) i smjernica (guidelines). Izmjene teksta dostupne su na web stranici WADA-e. Tekst novog Kodeksa koncipiran je tako da preciznije definira određena područja iz područja antidopinga koja se detaljnije razrađuju međunarodnim standardima. U tom smislu, značajan dio izmjena tiče se programa i provođenja antidopinške edukacije. Drugi važan dio tiče se monitoriranja sukladnosti dionika potpisnika Kodeksa, što je također detaljno obrazloženo u pripadajućem međunarodnom standardu. Nove smjernice (guidelines) nisu obvezujuće, već daju podršku za provođenje antidopinškog programa.
Po pitanju implementacije Međunarodnog standarda za edukaciju (ISE), provedena je diskusija i dan je nacrt preporuka kako učinkovito implementirati pojedine dijelove Međunarodnog standarda za edukaciju (ISE). Raspravljalo se o potrebama harmonizacije sustava edukacije globalno putem odgovarajućih sustava ili materijala te putem certificiranih edukatora. Edukatori bi trebali biti prepoznati u sustavu antidopinga kao i dopinški kontrolori. Raspravljalo se i o sustavu globalnih edukatora koji bi mogli educirati u bilo kojoj zemlji gdje bi bila potreba (npr. na većim skupovima, radionicama i dr.).
Sljedeća tema ticala se socioloških istraživanja koja bi pomogla u implementaciji antidopinških programa. Takva istraživanja trebala bi dati odgovor o načinu i opsegu edukacije, ciljnim skupinama, edukaciji mladih, sadržaju antidopinške edukacije i sl. (R.L)